Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Instytut Slawistyki Zachodniej i Południowej UW oraz Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UW zapraszają na międzynarodową konferencję
„The Animal on Stage: Cultural Performances”
Wydarzenie w języku angielskim (bez tłumaczenia). Wstęp wolny.
Konferencja odbędzie się w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego 15 – 16 listopada 2022.
W programie konferencji:
15 listopada (wtorek)
10:15 | Otwarcie konferencji
10:30-11:00 | Wykład plenarny
Peta Tait, Uniwersytet La Trobe w Melbourne (Australia), Animal Action and Emotions in Circus Performance: Nineteenth-Century Economic Opportunism
11:00-11:20 | Dyskusja
11:20-11:30 | Przerwa kawowa
11:30-13:00 | Sesja I
- Dominika Czarnecka & Dagnosław Demski, Instytut Archeologii i Etnologii, Polska Akademia Nauk (Polska), Between the Wild Steppes Left Behind and the New Metropolitan Arenas. Animal Companions at Ethnographic Shows
- Jana Milovanović, organizacja pozarządowa Terra Vera (Słowenia), Experimenting with Otherness on the Habsburg Periphery: The case of Carl Hagenbeck’s ‘Animal Acclimatization Station’ in Brioni Islands
- Marianna Szczygielska, Instytut Etnologii, Czeska Akademia Nauk (Czechy), ‘Have you seen Little Cohn?’ An Elephant’s Life on Display
13:00-13:15 | Przerwa kawowa
13:15-14:45 | Sesja II
- Antonio Giarola, CEDAC – Verona: Centrum Edukacyjne ds. Dokumentacji Sztuk Cyrkowych w Weronie (Włochy), The Central Role of the Horse in the Circus Show
- Katarzyna Szydłowska-Schiller, Muzeum Narodowe w Warszawie (Polska), The Visual Representation of Animals in Circus Based on the Art Collections of the National Museum in Warsaw
- Hanuš Jordan, Muzeum Narodowe w Pradze (Czechy), Animals in the Czech Traditional Circus. Changes throughout the Time
14:45-16:00 | Przerwa obiadowa
16:00-17:30 | Sesja III
- Anna-Sophie Jürgens, Australijski Uniwersytet Narodowy w Canberze (Australia), Techno-Tentacles: Environmental Circus and the Visual Narratives of Animal Performances of the Future
- Justyna Schollenberger, Instytut Kultury Polskiej, Uniwersytet Warszawski (Polska), Beast Comedy. Practices of Animal Humor Between Cruelty and Marvel
- Emilia Mazur, Wydział „Artes Liberales”, Uniwersytet Warszawski (Polska), Animals as Companions in Video Games – a Chance for ‘Staying with the Trouble’
16 listopada (środa)
10.30-12:00 | Sesja IV
- Stefanie Nathow, Uniwersytet Johanna Wolfganga Goethego we Frankfurcie nad Menem (Niemcy), Jumping Lions Instead of Dancing Bears: Animals in the Circus and Nazi Ideology
- Marta Bogdańska, artystka wizualna bez afiliacji instytucjonalnej (Polska), SHIFTERS: Internet as a Cultural Spectacle of Animals in War and Espionage
- Anna Wieczorkiewicz, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej, Uniwersytet Warszawski (Polska) Sylwia Siedlecka, Instytut Slawistyki Zachodniej i Południowej, Uniwersytet Warszawski (Polska), Being a Hero. Animal Protagonists of Visual Narratives about ‘Average Citizens’ Confronting War
12:00-12:20 | Przerwa kawowa
12:20-13:50 | Sesja V
- Kalina Zahova, Instytut Literatury, Bułgarska Akademia Nauk (Bułgaria), Zoos in Bulgarian Literature and Literature in Bulgarian Zoos
- Sabina Drąg, badaczka niezależna (Niemcy), Odd Symbiosis – Parasites in the Circus
- Zuzanna Kubiak, Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Uniwersytet Warszawski (Polska), Animal Spectators. Non-human Gaze in the Theatre and Performance Arts
13:50-15:00 | Przerwa obiadowa
15:00-16:00 | Sesja VI
- Sara Kruszona, Międzydziedzinowa Szkoła Doktorska, Uniwersytet Warszawski (Polska), Dog Frisbee Sports Competition as an Interspecies Spectacle
- Paweł Palcat, Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu, Wydział Lalkarski (Polska), Dog on the Stage – ‘My Anxiety is Your Anxiety’
16:00-16:30 | Zamknięcie konferencji